About

melastikelangit yang telah sinonim dengan diriku, dah ade pulak yang panggil melastik lah, lastik lah…macam2. Tentang diriku yang sentiasa melastikelangit, menjadi persoalan ape erti uniknya nickname aku nih… samalah kita nak tau sesuatu ilmu, belajarlah kalau nak tahu k, heheh… ke nak bagitau gak kat sini?? oklah… ilham tercetus apabila perumpamaan untuk menjadi suatu makna tu menjadi tersirat, puas aku cari untuk menggantikan istilah ‘kita sebagai hamba Allah ini sepatutnya tidak putus mencari Redha, Hidayah dan Rahmat dariNya… maka terus berdoa dan beribadah kepadaNya’… ha panjang tak?? sebab tu istilah ni dijadikan kepada suatu nama penuh misteri, heheh…logika? ~melastikelangit~ bila kita melastik, sudah tentu bila guna lastik mesti pakai batu ok dan bila kita lastik ke atas menghala terus ke langit, tak mungkin batu tu sampai ke langit dan kerna tu lah kita akan jadi sentiasa melastikelangit means nak gak lastik sampaikan ke langit tu… lainla kalau aku letak ‘melastikelangit, kalau 3-4 lastik tak sampai langit…berhenti lastik’ tu lainla kan. Tu la musabab aku hanya letak melastikelangit sahaja yang akan menjadikan itu sebagai suatu kesinambungan yang sentiasa ada dalam diri kita. Kenapa ke langit? Allah ada dimana2 ok, Allah ada kat tepi, kiri kanan, atas dan bawah… tapi Arasy Allah tetap di atas…

Menjadikan medan blog wordpress kat sini sebagai padang sasar untuk aku lastik ape yang Allah lintas dan ilhamkan kepadaku, medan perkongsian ilmu yang sangat meluas tidak tertumpu pada satu arah kerna aku dah jadikan melastikelangit.blogspot sebagai medan pemasaran… ok, itu saja…apa yang boleh dikongsi post aje kat ruang comment tu untuk tambah2 ilmu…wasalam…

2 thoughts on “About

  1. since ko ajak kawan2 kongsi pendapat kan.. bila kita lastik batu ke langit.. batu tu akan jatuh balik dan mungkin timpa kepala sendiri.. so maybe selain kita cuba menuju kepada Allah, pada masa yg sama kita mesti tau diri.. am i right?

  2. bagus pandangan kau, sebab tu kita mesti berILMU…betul tak..?? mencari Ilmu2 Allah berpandukan Al Quran dan Sunnah. Banyak dah Allah ajar dan siap turunkan Cikgu kepada kita iaitu Nabi SAW…memang ada dah orang cakap macam kau cakap…”bila kita lastik, silap2 batu jatuh atas kepala kita plak…” …logikanya ~ bila kita ada ILMU, waktu nak lastik kita dah pk untuk lastik bukan naik tegak atas kepala kita…betul tak…?? JIKA sesekali jatuh kepada kita, mungkin kita boleh katakan sebagai UJIAN atau ianya NIKMAT yang patut kita SYUKUR sebenanya….

    Dan maksud kau tentang tahu DIRI…. macam aku cakap, untuk melakukan pelbagai benda mestilah kita berILMU, begitu jugak melastik batu ke langit… sekali kita cuba, nampak macam rendah…mulalah kita cari macamana nak lastik lagi jauh..jauh….dan terus jauh…dan cuba untuk sampai ke langit… berarti, kita tahu diri kita pada tahap mana, untuk jadi yang lebih BAIK, mestilah kita mencari ILMU, lebih lagi…lagi…dan lebih banyak…serta IKHLAS, barulah Allah tahu sekuat mana perngorbanan kita untuk dekat padaNYA…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s